Monday 1 June 2009

Hari Pertama Rileks Sedikit

Salam Semua !

Hari ini di kira hari pertama kami mula bercuti. Aaahh, leganya!! Semalam kami berjumpa ibubapa yang datang mengambil anak-anak mereka pulang bermula dari jam 10.00pagi hinggalah 6.30 petang ( ada break sekejap antara jam 2.30 hingga 5.00 petang ). Bayanglah letihnya kami tak perlu nak cerita. Pada malamnya kami terus terbaring, knocked out!

Pagi tadi selepas subuh buatlah apa yang perlu tak terkejar-kejar. Rasa pula lapar teringin nak makan nasi briyani dan kari kambing kedai mamak dekat tu. Maka pergi beli dan makanlah. Ni dah kenyangpun bolehlah nak rehat dan baca paper sebelum masuk waktu zohor.

Ketenangan mula menjelma apabila kawasan dalam dan luar rumah dikemaskan sedikit demi sedikit. Pembantu-pembantu rumah masuk semula ke bilik mereka. Barang-barang peralatan dapur dan stok makanan di masukkan ke dalan setor baru. Peti ais di letakkan di kawasan dapur tambahan ( rennovated ). Dapur lama nampak lebih luas apabila peti ais dan oven serta barang-barang stok makanan di keluarkan. Nanti nak kemaskan lagi dapur supaya dapat jadikan new dining area. Dining area lama nak kemaskan jadi tempat tv.

Kerja-kerja rennovation belum siap, pekerja sedang membuat tempat khas untuk laundry. Kami akan letakkan mesin pembasuh kain baru, mesin penggering dan ironing board apabila dah beli nanti. Kawasan depan dormpun belum siap. Insyaallah, dalam masa cuti sekolah ini siaplah kesemuanya.

Apabila semua dah di kemas dapatlah lounge yang luas sikit untuk melayan tetamu. Dorm baru akan memuatkan 16 orang. Bilik dan kawasan yang mereka kosongkan akan di beri untuk kegunaan anak-anak Tahfiz junior sementara nak dapatkan sebuah bangunan lagi.

Kami bercadang hendak ke Pantai Timur lusa selepas ibuku selamat sampai dari utara. Kami nak bertemu ibuku dahulu, barulah nak mulakan perjalanan pergi bercuti. Namun cuti kami tak boleh lama sebab hujung minggu ada majlis perkahwinan suku-sakat kami di sini.

Sekian dulu, untuk anak-anak Tahfiz yang sedang bercuti jangan abaikan tugas-tugas yang telah di beri oleh Pak haji dan pesanan guru-guru. Di harap kamu semua dapat bermesra dan bergembira disamping keluarga.

Wassallam !




Bunga-bunga di taman asrama kami

No comments:

Post a Comment