Friday 5 June 2009

Nak Kata Rileks Sangat, Tak Juga !

Salam Semua !

Mak teh masih dirumah, kami belum keluar kemana-mana. Pertama nak menunggu sedikit lagi kerja rennovation yang belum siap. Kedua hujung minggu ni ada suku-sakat dan pupu-poyang nak melangsungkan majlis perkahwinan.

Selain ibuku dan bibiknya, berderet-deretlah juga saudara-mara dari kampung datang menjengah kami di bandar ni. Katanya semua hotel di Shah Alam 'fully booked '. Jadi kami pelawalah sesiapa antara saudara-mara yang tiada tempat tinggal tu menginap di ' hotel ' kami iaitu asrama anak-anak Tahfiz yang balik bercuti.

Pagi tadi dah pergi negotiate harga washing machine komersial tu. Tak dapat lebih murah dari harga pakej yang ditawar. Namun Syarikat itu memberikan kelonggaran bayaran 3 kali bayar. Installation free sebab kami sudah sediakan tapak simennya dan wiring serta plumberingnya. Insya-Allah mereka akan installkan hujung bulan ini apabila kami buat bayaran deposit 30 %.

Semalam pergi runding sebuah rumah untuk disewa sebagai persiapan asrama lelaki ke 2. Tuan rumah mahukan sewanya hampir 2 kali ganda harga pasaran. Maka tak jadilah kami menyewa rumah itu. Untuk menampung pelajar-pelajar tambahan yang akan masuk penggal hadapan, nampaknya bolehlah muat asrama sekarang. Kami berusaha dari sekarang untuk kemasukan tahun hadapan.

Pemohon-pemohon untuk kemsukan tahun 2010, telah mula buat panggilan dan pertanyaan. Kami akan mula memproses permohonan untuk tahun hadapan dalam bulan september selepas peperiksaan UPSR. Namun pemohon yang datang lebih awal untuk didaftarkan sebagai pemohon akan mendapat keutamaan apabila di proses nanti.

Pengumuman : Anak-anak Tahfiz Puteri yang tinggal di kawasan Lembah Kelang bolehlah datang tolong mengemaskan asrama baru Puteri. Sila telefon dulu sebelum datang untuk memastikan tarikh yang sesuai.





Sejambak bunga Cempaka Cina atau Desert Rose dari taman Pak haji untuk peminat blog mak teh.

No comments:

Post a Comment