Monday 28 December 2009

Keceriaan Menyambut Tahun Baru

Assalamualaikum!

Hari ini kepenatan amat terasa, namun hati mak teh dan Pak haji ada keceriaan. Seronok dan teruja melakukan kerja-kerja berkaitan pembukaan sekolah sesi 2010. Bermula awal pagi kami telah ke Pasar basah Seksyen 6, kemudian ke kelang membeli barang kering keperluan dapur. Nasib baik urusan membeli buku-buku dan kitab-kitab telah selesai minggu lepas.

Anak-anak Tahfiz senior telah mula menghafal dan mengulang bersama Ustaz Nizam semalam. Sedapnya mendengar Ustaz Nizam mengajar mereka sambil bertaranaum. Hari ini ada seorang Ustaz baru berkelulusan Universiti Madinah, mula mengajar anak-anak Tahfiz Bahasa Arab Tinggi. Malam ini, Tn Haji Razif atau panggilan mesra Uncle Razif oleh anak-anak Tahfiz, mengajar tuition Maths. Nampaknya tak sabar-sabar dia hendak mendidik anak-anak Tahfiz subjek Maths iaitu bidang kepakarannya.

Kesibukan hari ini juga kerana mak teh dan Pak haji menerima ramai tetamu dan pengunjung. Ada ibubapa datang mendaftar anak mereka, ada orang yang datang bertanya mengenai sekolah dan ada juga dermawan yang berkunjung untuk menghulurkan sumbangan. Kemudian ada 2 orang guru baru datang berbincang dengan Pak haji.

Persediaan untuk tahun baru termasuk memasang bendera baru untuk asrama yang telah di lakukan oleh Aizad dan Jurulatih Syah dan mengecat bahagian depan asrama ( belum siap ). Insya-Allah Sekolah Rendah Tahfiz Al Hanna juga akan mendapat wajah baru apabila Papan tandanya siap nanti.

Semoga tahun baru 2010 akan membawa lebih kejayaan kepada MTAQSA dan adiknya Sekolah Rendah Tahfiz Al Hanna serta semua warganya. Ameen!

Sekian Wassalam.

No comments:

Post a Comment