Saturday 12 December 2009

Kurniaan Mu !

Assalamualaikum !

Alhamdulillah, segala puji-pujian kepada Allah Tuhan sekelian alam ! Kesyukuran yang aku rasakan kerana nikmat yang dilimpahkan Allah kepada aku dan keluarga.

Allah telah kurniakan kepadaku seorang cucu pewaris keluarga ini. Semoga dia di pelihara dan di lindungi Allah sentiasa. Allah juga telah memberi kepadaku Hidayah yang Taufik. Tidak dapat aku ceritakan disini apakah perkara itu. Yang penting aku rasa lebih tenang dan lebih dekat denganNYA.

Aku juga rasa tahap kesedaranku kepada alam sekeliling lebih tinggi. Umpamanya pagi-pagi ini aku telah mendengar kicauan burung yang jawab-menjawab seolah-olah sedang berbual dengan penuh irama. Aku nampak daun-daun pokok segar menghijau. Aku lihat warna langit membiru. Aku juga nampak indahnya daun-daun palma melenggok-lengok dalam irama angin ynag menhembus perlahan. Masya-Allah sebutku perlahan. Subhanallah... semua adalah kurnia dariMu dan bukti KeagonganMu kepada sesiapa yang dapat melihatnya.

Alhamdulillah !

No comments:

Post a Comment