Thursday 29 October 2009

Ke KLIA Menghantar Aly

Salam Semua !

Pada hari Selasa malam Rabu kami pergi ke KLIA menghantar Aly balek ke Mesir. Atas permintaan anak-anak Tahfiz kami buat rombongan ke KLIA dengan menyewa Bas Lan ( Bas yang selalu kami sewa untuk membawa kami ke mana saja, tuanpunya bernama Lan dan dia juga pemandu ).

Kami bertolak jam 6.00 petang dan tiba di KLIA tepat waktu maghrib. Setelah menunaikan solat maghrib anak-anak Tahfiz di benarkan bebas berjalan dalam kumpulan sesuka hati mereka. Maka dengan wajah ceria, berkeliaran lah mereka pergi membeli-belah di kedai-kedai yang terdapat di situ. Mereka di bekalkan sandwich dan minuman kerana mereka belum makan malam. Nasi goreng, makanan malam mereka ada di dalam bas. Mereka akan makan dalam perjalanan pulang nanti.

Alhamdulillah berkat asuhan kami, mereka berkelakuan baik dan pandai membawa diri. Oleh kerana mereka memakai pakaian outing sekolah kami maka kemana saja mereka pergi berderet-deret, mereka menarik perhatian orang ramai. Ada orang yang bertanya kepadaku, siapakah mereka ini dan mereka nak berlepas ke mana?. Sehingga ada seorang mak cik yang mengikuti mereka kesana-sini untuk bertanya macam-macam soalan kepada mereka. Aku melihat saja semua adegan itu tanpa masuk campur. Aku pandang sahaja dari jauh.

Cerita anak-anak Tahfiz kepadaku kemudian bahawa mak cik itu bertanya adakah mereka hendak berlepas ke Mesir untuk melajutkan pelajaran di Al Azhar? Mereka telah menjawab " Insya-Allah dalam 3 tahun lagi!" Mula-mula mak cik itu memang menyangka mereka akan berlepas ke Mesir malam itu bersama Aly. Hehehe!

Sementara menunggu kaunter buka, kami bergambar beramai-ramai dengan pelbagai posing. Jam 10.00 barang-barang Aly sudah di check-in, kamipun menyuruh anak-anak Tahfiz pulang dengan bas sedangkan mak teh dan Pak haji terus menunggu sehingga Aly masuk ke balai berlepas. Menghantar anak-anak kami ke Lapangan terbang KLIA, sudah merupakan perkara rutin bagi Mak teh dan Pak haji kerana dalam masa sebulan lebih ini telah 4 kali kami berbuat demikian!

Sekian dulu nanti akan di update lagi dengan gambar-gambar.

No comments:

Post a Comment