Saturday 26 April 2008

Berita Baik

Assalamualaikum! Pagi tadi aku baru sampai dari Kedah sempat subuh di rumah. Kami bertolak dari alor setar jam 2.30 pagi. Pak haji memandu had laju kebiasaannya 120km - 130 km / jam sahaja. Disebabkan cuaca baik dan jalan tidak banyak kenderaan kami sampai ke rumah agak cepat dari kebiasaannya.

Alhamdulillah kesihatan ibu bertambah baik. Keadaan abangku masih tidak berapa stabil namun menunjukkan tanda-tanda positif. Dengan segala doa dan ikhtiar perubatan aku mempunyai harapan abang akan sembuh juga, Insha-Allah. Sudah letih aku menghadapi perkara-perkara yang meresahkan, aku nak cerita yang mengembirakan pula.

Pelajar-pelajar kami yang bercuti selama 4 hari telah pulang keasrama petang ini. Esok sekolah kami akan menerima seorang tetamu VIP dan entouragenya yang kami tunggu-tunggu selama ini. Tujuan tetamu ini datang berkunjung ialah untuk meluluskan pemberian sumbangan sebuah Van untuk sekolah kami. Mengikut cerita, semua telah sedia, hanya memerlukan kunjungan VIP tersebut sebelum Van itu di deliver kepada kami. Alhamdulillah beliau telah confirm kedatangannya besok.

Pelajar-pelajar kami akan menyambut kedatangan tetamu VIP ini pada jam 4.30 petang. Esok pagi kami akan ada sedikit raptai acara menyambut beliau dengan tabik hormat. Kemudian beliau akan di tunjukkan bagaimana pelajar-pelajar kami menghafal/ mentasme' dan menulis Al-Quran. Selepas itu beliau akan dipertontonkan acara memanah oleh pelajar-pelajar 'sharp shooter' memanah. Kami akan menghidangkan sedikit jamuan teh.

Insya-Allah diharap selepas ini dapatlah aku postkan wajah Van yang di dermakan kepada kami oleh syarikat multi-nasional ini. Van ini akan dapat memuatkan 20 orang penumpang. He,he he lepas ni Pak haji tak bawa anak-anak ini dalam Hiluxnya lagi lah. Mereka kalau naik Hilux pergi masjid ke swimming ke , ke perpustakaan ke, yang dalam kawasan shah alam beramai-ramai bagaimana? Rahsianya semua berebut panjat naik tempat .... !! hehehe tak boleh cakaplah! Anda cuba teka sendiri je lah.

1 comment:

  1. alhamdulillah... nak dapat van baru dah..
    20 tempat duduk?? besar van tu Mak Teh.. macam mini bus aje..

    semoga bertambah rezeki penderma dan diberkati Allah hidupnya...

    ReplyDelete