Tuesday 11 August 2009

Perkhemahan Di Ulu Langat

Salam Semua !

Semalam anak-anak Tahfiz lelaki telah bertolak ke kem Perkhemahan di Ulul Langat. Sudah beberapa hari mereka bersiap untuk menjalankan program perkhemahan ini. Sejak awal subuh lagi mereka sudah bersiap dengan pakaian seragam kadet Tahfiz dan mula melakukan aktiviti ' warming-up'. Bas yang di arahkan supaya datang jam 10.30 ke asrama datang agak lewat. Akhirnya pada jam 11.30 pagi bas datang untuk membawa mereka tapak kem perkhemahan kami di Ulu Langat.

Selepas subuh hari ini, kami membawa anak-anak Tahfiz Puteri menyusul anak-anak Tahfiz lelalki ke kem perkhemahan kami di Ulu Langat. Rombongan kami berada disana sehingga jam 3.00 pm sahaja. Beberapa jam berada di situ dan melakukan aktiviti yang amat menyeronokkan mereka. ( Lihatlah gambar-gambar di bawah ini)

Malam ini adalah malam ke2 mereka berkhemah di pinggir hutan di Ulu Langat. Esok mereka akan pulang. Jadi pada semua ibubapa anak-anak Tahfiz janganlah kerisauan. Lihat lah gambar-gambar yang menunjukkan aktiviti lasak anak-anak anda. Tentunya anda akan tersenyum gembira menyaksikan keriangan mereka.



Baru sampai di Kawasan Ulu Langat tidak jauh dari tapak perkhemahan




Berjalan ke tapak perkhemahan




Pasukan masing-masing memacakkan bendera Pasukan mereka




Pasukan ini mendirikan khemah mereka




Mendirikan Base Camp




menikmati makanan tengah hari




Makan bersama-sama sambil di suap oleh kawan




Berkenalan dengan sungai yang sangat kami sayangi

No comments:

Post a Comment