Monday 3 August 2009

Rancangan perkhemahan

Salam Semua!

Hari ini warga MTAQSA berpuasa sunat aeperti biasa. Mak Teh tidak turut berpuasa hari ini kerana kena makan ubat-ubat yang di bekalkan oleh hospital tempoh hari. Tekanan darahku sudah turun tetapi penyakit lain itu masih diubati.

Semalam aku menceritakan anak-anak Tahfiz lelaki telah di jemput ke sebuah rumah keluarga di raja yang ada ahli keluarga mangkat. Alhamdulilillah anak-anak Takfiz telah sempurnakan membaca 30 juzu' al Quran dan mengikuti majlis tahlil. Maka merekapun pulanglah selepas Isya dan jamuan makan. Maka Pak haji ingatkan habislah setakat itu, namun beliau terkejut kerana mereka meminta anak-anak Tahfiz meneruskan majlis seperti itu sehingga 7 hari. Setelah Pak haji menerangkan keadaa anak-anak ini perlu masa untuk mereka membuat hafalan mereka, maka telah dipersetujui pembabitan anak-anak Tahfiz 3 hari sahaja. Insya-Allah esok selesailah tugas anak-anak Tahfiz ini.

Kami sedang merancang untuk membawa anak-anak Tahfiz berkhemah di dusun kami di Ulu Langat. Tarikh yang di tetapkan ialah 10, 11, dan 12 Ogos minggu hadapan. Bas untuk kesana telah di tempah, tempat tapak perkhemahan telah di sediakan dan AJK sedang sibuk merancangkan programnya. Tugas mak teh dalam hal ini adalah menyediakan makanan sarapan pagi untuk semua warga MTAQSA pada hari ke2 dan menyediakam bahan yang siap di perap untuk di panggang sebagai makanan di hari ke 2. Selainnya mak teh tidak ambil tahu. Sekian Terima kasih!

No comments:

Post a Comment