Tuesday 14 June 2011

Penggal Kedua Bermula

Assalamualaikum!

Penggal kedua kami telah bermula. Anak-anak tahfiz pulang ke asrama pada petang Sabtu lalu. Alhamdulillah kesemua mereka telah lapor diri melainkan 2 orang yang minta izin masuk lewat. Anak-anak kecil juga masuk pada pagi Isnin semalam. Kesemua mereka kelihatan sihat dan ceria.

Semalam, hari Isnin, anak-anak tahfiz mula berpuasa sunat Rejab.Selepas berbuka ada 2 orang yang muntah-muntah. Aku bertanya apa yang telah berlaku. Rupa-rupanya mereka muntah akibat makan berlebihan sewaktu berbuka. Biasalah anak-anak ini apabila mula latih berpuasa mereka tak pandai had pengambilan makanan, mungkin ada nafsu gelojoh sedikit.

Petang ini mengikut jadual, anak-anak tahfiz perempuan pergi berenang. Namun Pak Haji membatalkannya. Mereka ada latihan kawad pasukan Kadet Tahfiz. Aku suka melihat mereka berlatih terutama apabila berpakaian unifom lengkap.Bunyi derap but dan kekemasan formasi mereka tatkala berkawad amat menakjubkan. Orang awam yang melihat tidak akan menyangka mereka adalah anak-anak Tahfiz.

Kami sedang mencari premis supaya sekolah dapat berkembang dan dapat menempatkan lebih ramai murid. Namun apakan daya kerana untuk mendapatkan dana bukannya mudah. Setakat ini asrama dan kelas kami kiranya telah maximum capacity.Kepada siapa yang harus kami meminta ? Pusing kiri, pusing kanan maka ternyata sekali hanya kepadaNYA yang kami harus meminta. Kalau ada rezeki kami pohonlah nak hartanah yang berkembar dengan asrama kami sekarang. Setiap malam kami berdoa, membuat permohonan kepada Yang Maha Kaya. Insyaallah sekiranya baik untuk kami Allah akan permudahkan. Ameen!

No comments:

Post a Comment