Wednesday 29 June 2011

Anak-anak Tahfiz Baru

Assalamualaikum!

Alhamdulillah, minggu ini kami mendapat 3 orang anak-anak tahfiz baru. Semuanya lelaki berbadan tegap dan besar.Mereka ni telah mendapat pangkat 4 & 5A UPSR tetapi telah di masukkan ke sekolah tahfiz tanpa akademik. Jadi bagi minggu pertama ini nampaklah mereka agak terpinga-pinga di dalam kelas. Keadaan ini tidak merisaukan kami kerana dari pengalaman kami, mereka akan dapat mengikuti pelajaran dan bersaing dengan rakan sekelas tidak lama lagi.

Dengan kemasukkan terbaru ini, membuatkan Asrama Putra penuh 100%. Oleh itu buat masa ini kami tak dapat menerima mana-mana permohonan masuk lagi. Sekarang masih ada pertanyaan serta permohonan untuk masuk yang kami terpaksa bekukan untuk sementara waktu. Apabila ada calon yang baik yang memohon masuk ke sekolah ini dan keadaan tidak membenarkan kami menerimanya, maka aku dan Pak haji akan merasa terkilan. Kami terkilan kerana tidak dapat membantu anak-anak tersebut menjalani zaman persekolahan yang mantap dan indah seperti yang kami sediakan.

Perhatian kami sekarang tertumpu kepada perkarangan bersebelahan yang telah di pelawa untuk kami membelinya. Bagi kami ini adalah perkara yang sangat besar untuk diusahakan. Kamipun berdoa dan terus berdoa sambil berusaha. Insyaallah sekiranya dapat hajat kami, anak-anak tahfiz akan mendapat ruang yang lebih luas. Semuga kami diberikan rezeki dan dipermudahkan urusan kami. Ameen!

No comments:

Post a Comment