Wednesday 1 July 2009

Tetamu Istimewa

Salam Semua !

Semalam sehari suntuk mak teh sangat sibuk. Apa yang mak teh buat dah tak ingat. Yang ingat ada 2 perkara penting telah berlaku. Pertama, ada tetamu dari jauh datang berkunjung ke rumah mak teh. Siapakah tetamu istimewa yang datang tu ? Haa, tak lain tak bukan bloggermate mak teh Puan Neeza sekeluarga !

Tetamu sampai dirumah mak teh selepas tengah hari. Oleh kerana sejak dah lama Neeza mengidam nak makan koay teow mak teh, maka mak tehpun sediakanlah untuknya. Namun tak jadi sedap manapun sebab terlalu nak buat yang sedap sangat hingga ada bahan yang mak teh terlupa masukkan. Alhamdulillah, tetamu yang pandai ambil hati berkata " sedap ! " Takpalah pasal makan itu. Kami bersembang lama juga sebab ada bersama OO dan turut serta bersama Neeza lagi seorang bloggermate PB. Anak-anak Neeza yang comel-comel tu macam selesa saja bermain di rumah mak teh. Hampir asar barulah mereka beredar. ( Terima kasih Neeza kerana sudi datang ke rumah mak teh )

Selepas itu mak teh berehat sebentar. Selepas maghrib anak mak teh datang untuk dinner. Jam 9.30 kami bertolak ke airport KLIA untuk menjemput anakku Yanna pulang dari Mesir. Alhamdulillah, Yanna selamat sampai dan kami tiba di rumah jam 12.00 malam.

Petang tadi anak-anak Tahfiz telah membuat latihan kawad sesama mereka untuk memantapkan kawad beruniform mereka hari Ahad depan. Sesiapa dari kalangan ibubapa dan keluarga yang ingin menyaksikannya sila datang jam 5.00 petang Ahad ini. Pasti anda akan teruja melihat aksi kawad mereka. Kalau semasa mula daftar di MTAQSA dulu anak anda lembek sekarang anda akan kagum melihat anak anda yang tough dan kebolehan berkawad.

Esok petang anak-anak Tahfiz Ting 3 akan ke Kelab Ekuin. Latihan asas mereka mengenai pengurusan kuda akan bermula esok. Bagi latihan asas semua pelajar Ting 3 akan di dedahkan kepada aktiviti Ekuin. Namun untuk meneruskan ke peringkat yang lebih tinggi hanya pelajar-pelajar yang berminat sahaja akan dipilih. Perbelanjaan untuk aktiviti berkuda adalah mahal. Maka kami akan mendapatkan bantuan Majlis Ekuin Negara dari segi menampung sebahgian kosnya.

Apa yang mak teh dengar tu ? Adik-adik ingin naik kuda juga ? Boleh je, nantilah bila MTAQSA membuka stable ( kandang ) kudanya sendiri, adik-adik boleh turut serta mendaftarkan diri sebagai ahli kelab Ekuin MTAQSA.

Menu kami hari ini ialah daging masak kicap, kentang goreng ikan bilis dan sayur kangkong. Minuman sirap oren.



Aizad sedang menunggang kuda di Kelab Ekuin ( walaupun gambar menunjukkan Aizad berkuda, orang yang akan menjadi Stable Manager dan Instructor di Kelab Ekuin MTAQSA nanti adalah Huda adik kepada Aizad )

2 comments:

  1. Salam Mak Teh,
    I just found your blog and am very interested in your school. Been to the MTAQSA website and dah baca sedikit sebanyak info kat situ. Can we visit the school? We have actually been looking for this type of school lama dah for my son who is now in year 6 (studying in an islamic private school in Kota Bharu)

    ReplyDelete
  2. Salam Nor,

    Selamat datang ke blog mak teh. Sure you are welcome to visit our school. Make an appointment, call Cikgu Wani at 03- 55139880. Thank you.

    ReplyDelete