Monday 14 September 2009

Hari Ke 24 Ramadhan

Assalamualaikum!

Hanya tinggal 2 hari lagi sebelum anak-anak Tahfiz mula bercuti untuk menyambut Aidilfitri. Lusa mereka akan berangkat pulang. Legalahlah mak teh dan Pak Haji dapat bercuti selama 12 hari!

Pagi tadi mak teh ada kelas BM dengan tingakatan 2. Nampaknya pelajar-pelajar sudah dalam mood bercuti. Ada yang kelihatan fikiran mereka melayang jauh. Ada juga yang tersengguk-sengguk mengantuk. Aku telah berusaha menarik perhatian mereka dengan meninggikan suaraku. Terasa letihlah pula hari ini.

Supaya tidak mahu keletihan lagi aku tidak akan masak banyak hari ini untuk berbuka puasa. Aku akan masak mee goreng mamak sahaja. Selainnya akan ku angkut dari kedai yang menjual beraneka juadah berbuka puasa. Bajetku rm 50 rasanya dah lebih dari cukup. Ringkas dan menjimatkan masa dan tenaga. Tambahan pula 2 orang anak daraku yang baru pulang dari kampung telah membuat laporan bahawa mereka telah makan berbagai juadah di kampung. Jadi tak payah lah nak susah payah nak masak spesial untuk mereka. Hehehe!

Sekian dulu untuk hari ini. Insya-Allah esok kami akan adakan majlis berbuka puasa dan solat Tarawih bersama anak-anak Tahfiz dan doa selamat untuk Kin . ( Maaf tak jemput sahabat-sahabat sebab mak teh tidak mempunyai pembantu. Pembantu mak teh balik kampung untuk bercuti Lebaran ). Salam ceria dari mak teh untuk semua.

No comments:

Post a Comment