Tuesday 10 November 2009

MTAQSA Sesi 2010

Assalamualaikum !

Anak-anak Tahfiz kecil ( Sekolah Rendah Tahfiz Al Hanna ) telah memulakan peperiksaan bertulis mereka hari ini.Minggu lepas mereka telah membuat peperiksaan Hafazan Al-Quran mereka. Puas hatiku melihat mereka di bawah asuhan dan didikan Cikgu Wani. Prestasi dan kebolehan mereka dalan bacaan dan hafazan Al-Quran, akademik dan agama nampak begitu ketara. Kami tidak mengiklankan sekolah kami. Jadi perkembangan sekolah dari segi bilangan murid tidak akan mendadak. Namun hatiku gembira kerana ibubapa anak-anak yang ada sekarang sangat berpuas hati dengan kami dan ada yang akan mendaftar anak-anak yang lain di sekolah sini.

Anak-anak Tahfiz MTAQSA, sedang mengulangkaji pelajaran mereka kerana mereka dalam study leave sehingga 14 November ini. Mereka nampaknya sedang tekun mengulangkaji dan bersedia menghadapi peperiksaan bermula 15 November ini.

Alhamdulillah, proses pendaftaran untuk pengambilan 2010 telah bermula. Sesi untuk tahun hadapan akan bermula pada 2 Jan 2010 bagi MTAQSA. Allah telah menghantar kepada kami ibubapa dan anak-anak yang mantap, merupakan calon yang terpilih untuk menjadi warga MTAQSA. Dari pengalaman, kami sangat hati-hati membuat pilihan dan ibubapa di temuduga terlebih dahulu sebelum kami menemuduga anak. Ini adalah proses saringan untuk memilih ibubapa yang telah bersedia untuk anaknya mengambil jurusan Tahfiz ini dan memahami matlamat dan perisian program sekolah ini. Polisi kami, biar sedikit tetapi berkualiti. Insya-Allah barisan ibubapa yang ada sekarang dan yang akan kami ambil adalah dari kalangan mereka yang memberi sokongan yang mantap dan padu kepada kami dan sekolah ini.

Malah ada satu keluarga yang bilangan anak-anaknya 4 orang, 3 orang sudah menjadi pelajar kami, anak keempat akan jadi pelajar sekolah kami pada 2 Jan nanti. Begitulah kuatnya kepercayaan dan sokongan mereka terhadap kami dan MTAQSA.Jadi kalau anda ingin tahu kebaikan atau kelebihan sekolah ini bolehlah bertanya pada ibubapa dari keluarga ini. ( Anda telefon kami akan beri nombor kontek itu )

Kata-kata Pujangga : Anak itu adalah seperti sehelai kain putih maka terpulang kepada ibubapalah untuk mencorakkannya. Kalau pandai ibubapa mencorakkanya maka akan cantiklah jadi anak itu.

Sekian, Wassalam !

1 comment:

  1. Salam Mak Teh,

    Buat warga MTAQSA, selamat mengulangkaji pelajaran!

    ReplyDelete