Friday 15 July 2011

Apa Menu Spesial ?

Assalamualaikum!

Ada orang bertanya apa menu spesial Mak Aji untuk jamuan majlis esok hari. Mak Aji nak masak nasi putih sahaja kali ini. Jadi lauknya kena spesiallah sikit. Cadang nak masak pajeri nenas, darca, daging masak hitam, ayam goreng bersalut tepung. Tak ketinggalan sambal belacan out of this world punya dan ulam-ulam kampong. Lain-lain dish ada sphgetti ala malaysia( sambal belacan add on kalau suka ), kentang lenyek, coleslaw ( sayur mentah ala mat salleh ), kuih-muih dan buah-buahan.

Dah lama aku tak masak pajeri nenas. Jadi nak kena buat revision dulu dan akan memasaknya petang nanti. Kata orang sedap kalau pajeri di masak sehari sebelum dihidangkan. Darca pula lebih enak kalau dimasak awal padi esok. Begitu juga sphgetti. Kebiasaannya sphgetti yang ku masak laris. Minta-minta kali inipun laris juga.

Kami tak jemput semua parents, tetapi sesiapa yang ingin menghadiri bersama anak-anak di majlis ini kami welcome sahaja. Tidak ada masaalah, selalunya makanan ada banyak kerana ada jiran dan parents yang datang tidak kosong tangan. Tak payahlah nak bawa apa-apa, Insyaallah ada rezeki. Kata orang Kedah " Silalah mai noo! "

No comments:

Post a Comment