Sunday 17 July 2011

Dari Satu Majlis Ke Satu Majlis

Assalamualaikum!

Alhamdulillah, selesai kami buat kenduri kesyukuran, tahlil dan menyambut Ramadhan. Jemputan yang datang tidaklah 100% tetapi bilangannya sudah cukup untuk mejayakan majlis kami. Pak haji sangat berpuashati dengan majlis yang telah berjalan lancar.

Perkara yang aku tidak jangka ialah hampir semua makanan licin. Sphagetti mendapat sambutan hingga tetamu yang datang lewat tidak dapat merasanya. ( Minta maaf ye, lainkali Mak aji akan sediakan lebih.) Pajeri nenas juga habis dan kebanyakan tetamu memuji keenakannya. Tak sangka pula kerana dah lama tak membuatnya tetapi seronoklah apa yang dimasak mendapat sambutan. Alhamdulillah!

Kesibukan anak tahfiz sangat ketara kerana pada malam itu mereka di jemput mengikuti Forum Perdana di Masjid Negeri.Di majlis itu ada anak tahfiz kita yang mendapat hadiah kerana berjaya menjawab soalan kuiz. Selepas tamat Forum, mereka di jamu dengan sedikit makanan.

Majlis yang sudah tertera di kalendar kami termasuk Majlis tahlil & menyambut Ramadan pada hari sabtu depan dan jemputan berbuka puasa di Hotel pada 2 Ramadhan. Jazakallah!

Persiapan untuk Ramadhan, kami dah konfem menyewa Bas Lan untuk membawa anak-anak tahfiz ke Masjid. Jubah baru untuk ke Masjid dan baju Melayu untuk majlis Khatam al-Quran di Istana, pada bulan Ramadhan sudah ditempah tetapi belum siap. Makanan untuk anak-anak tahfiz berbuka puasa di Masjid telah di rundingkan dengan pihak Masjid.

Ada lagi persediaan menyambut Ramadhan yang perlu dilakukan mengikut apa yang di tazkirahkan pada Forum Perdana itu, iaitu banyak-banyak beristighfar dan berzikir sementara menunggu Ramadhan tiba.

Alhamdulillah, nampaknya untuk menyambut Ramadhan pada tahun ini kami telah membuat persediaan awal.

Selamat menyambut kedatangan Ramadhan Al-Mubarrak ! Semoga kita diberi kesihatan supaya dapat sama-sama merebut ganjaran pahala yang banyak yang di sediakaNya pada bulan Ramadhan.

No comments:

Post a Comment