Wednesday 23 September 2009

Terbanglah Anakku Selamat Ke Destinasi

Assalamualaikum !

Awal pagi aku ke pasar bersama Lia untuk membeli benda-benda yang dia nak bawa balik Jordan. Dia nak serai, daun kunyit, lengkuas, bunga kantan dan daun limau perut. Semua ada kat pasar seksyen 6 tu. Dia request nak makan bihun sup dan soto, maka aku belilah bahan-bahan perlu untuk membuatnya.Tengah hari tadi dah buat bihun sup special request tu. Nasib baik buat banyak, ada tetamu datang dan jadi rezeki di hidangkan kepada mereka.

Lia dah pack semua barang-barang dalam beg besar dan sebuah beg kecil yang akan di bawa sebagai hand luggage. Biasalah apabila anak-anak nak balik semula ke luar Negara, macam-macamlah yang mereka nak bawa balik. Tambahan pula bagi kes Lia ni dia tidak bercadang akan balik di tahun hadapan. Malam ini kami akan hantar Lia ke KLIA.

Selepas ini nak kisah hal Yanna pula yang akan balik ke Mesir. Akhirnya yang ada di rumah nanti tinggal 2 orang anak dan Polly burung parrot peliharaan kami. Anak-anak kucing kepunyaan Kin sudah di beri pada orang. Lapanglah sikit hatiku kerana aku tidak akan hidu bau yang menusuk hidung yang tidak menyenangkan!

Alhamdulillah! Nasib mak teh dan Pak haji di kira baik. Walaupun anak-anak sudah tiada di rumah kami ada anak-anak Tahfiz yang akan menceria dan menyibukan hidup kami. Suara hilai tawa anak-anakku di ganti dengan suara mengaji al-Quran anak-anak Tahfiz pula. Rindunya kami pada suara mereka melagukan doa " Allahumarhamna bil Quraan, ................. Ya Robbulalamieen! " setiap kali mereka selesai sesi membaca al-Quran. Hari Ahad 27 September nanti pulanglah mereka. Dan suara mereka akan melenyapkan kesunyian kami.

Alangkah bertuahnya kami! Kesyukuran di panjatkan kepada Allah SWT.

1 comment:

  1. Salam Makteh,
    Nice to stumble upon your blog.
    Love reading your post.
    Your kid brother.
    Shukri.
    P.s : love the bihun sup too...

    ReplyDelete