Saturday 7 March 2009

Malam Sabtu Istemewa

Salam Semua!

Malam ini malam sabtu, anak-anak tahfiz baru sahaja selesai membuat tahlil dan membaca doa selamat di atas permintaan beberapa individu. Kebiasaannya mereka buat tahlil hari khamis malam Jumaat. Tapi malam ini special sikit sebab ada permintaan dan beserta dengan sedekah wang untuk membeli makanan untuk anak-anak tahfiz.

Mak teh telah sediakan bahan-bahan untuk mereka buat burger. Anak-anak tahfiz banat telah sediakan bahan-bahan itu dan anak-anak tahfiz banan akan memasakkan daging burger itu. Kedengaran mereka sudahpun mula memasak bahan-bahan itu. Mereka telah berdoa semoga tidak hujan malam ini walaupun langit kelihatan gelap. Mak teh akan turun join mereka sedikit masa lagi. Pak haji sudah masuk bilik berehat mungkin juga dah tidur. Pak haji amat letih kerana setiap pagi dia bangun jam 4.00 am , sian hari tidak ada masa untuk berehat dan kesihatan Pak haji belum pulih 100%. Nanti jam 10.00mak teh akan kejutkan Pak haji untuk join budak-budak kat bawah tu.

Petang tadi ada lagi orang datang untuk memohon nak masuk sekolah kami. Kesihanlah tengok anak itu telah di bawa kesekolah lain kemudian dia rasa tidak sesuai di sekolah itu. Oleh kerana hari sudah hampir maghrib semasa mereka datang kami suruh mereka datang semula untuk temuduga esok pagi. Hampir setiap hari ada saja orang bertanyakan sekolah kami. Kalau ditanya bagaimana mereka dapat tahu mengenai sekolah kami, ada yang menjawab dari internet, majalan Asuh, artikel dalam surat khabar dan ada juga yang diberitahu oleh orang lain.




Anak mak teh Ally, sedang membakar ayam semasa majlis Jamuan BBQ sebelum dia bertolak ke Mesir. Dia adalah pakar memanggang ayam.






Kelihatan ayam yang telah siap dipanggang amat menyelerakan!


Ok, sekarang mak teh hendak join anak-anak yang sedang makan burger kerana mak teh sudah terbau masakan burger mereka.

2 comments:

  1. yummmmm... sedapnya Mak Teh..
    rajin mereka tolong BBQ kan..
    atau mungkin sebab mereka dapat makan sedap tu hehee..

    ReplyDelete
  2. Rezeki mencurah - curah. Alhamdulillah.

    ReplyDelete