Tuesday 29 September 2009

Anak-anak Tahfiz Pulang Ke Asrama

Assalamualaikum !

Alhamdulillah, anak-anak Tahfiz telah kembali ke asrama pada petang ahad lalu. Hanya seorang belum kembali kerana di serang penyakit di percayai adik-beradik A (HINI). Kami semua berdoa agar dia cepat sembuh.

Alhamdulillah ! Kami telah mendapat dua orang tenaga pengajar baru yang telah melaporkan diri. Kelegaan bagi kami yang sangat memerlukan tenaga pengajar tambahan. Di harap dengan adanya mereka ini akan bertambah mantaplah sekolah kami. Dari satu sudut yang yang lain keadaan kami sedikit kalam-kabut, kerana tidak ada pekerja pembantu. Pembantu kami yang telah pergi bercuti Liburan di jangka akan kembali bertugas minggu hadapan, Insya-Allah. Namun berkat kecekapan Pak Haji yang beraksi seperti seorang General dalam peperangan, semua perkara berjalan seperti biasa. Apapun sesaklah juga nafasku !

Berita daripada anak-anak di luar Negara di terima setiap malam sebelum aku masuk tidur. Lia sibuk dengan pengajiannya sedangkan Kin telah berpindah ke rumah yang lebih sesuai. Kin akan mula berkuliah hari ini. Mak teh dan Pak haji sentiasa mendoakan keselamatan dan kejayaan mereka.

Permohonan untuk kemasukan tahun 210 telah bermula. Kami akan mula menemuduga pemohon pada hari ahad ini. Kami akan menemuduga pemohon-pemohon yang berminat yang mendapat 4 atau 5 A dalam peperiksaan percubaan UPSR mereka. Permohonan untuk anak-anak sekolah rendah masuk asramapun ada. Buat masa ini kami tidak bercadang amabil anak-anak kecil masuk asrama. Kemungkinan di masa hadapan kami akan ambil anak-anak darjah 5 & 6 masuk asrama akan di pertimbangkan. Memandangkan cabaran yang ibubapa hadapi di zaman sekarang dalam mendidik dan membesarkan anak-anak, kami sanggup menyediakan kemudahan pembelajaran berasrama di peringkat sekolah rendah itu.

Kepada yang berminat sila hubungi kami telefon 03- 55139880. Insya-Allah kami akan menjawab semua pertanyaan. Ingatlah pepatah Melayu ;

Malu bertanya sesat jalan !

Hendak melentur buluh, mestilah dari rebungnya !

Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak ada gunanya !

Tepuk dada tanya selera !

Sekian dahulu, terima kasih!

1 comment:

  1. Assalamualaikum..
    Mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri maaf zahir batin buat Mak Teh sekeluarga..

    ReplyDelete