Friday 4 September 2009

Hari Ke 14 Berpuasa

Assalamualaikum !

Hari ini dah hari ke 14 kita berpuasa! Cepat sungguh masa berlalu. Ada orang lain dah sembang-sembang nak balik kampung beraya. Kami ni masih tenggelam dengan kisah anak-anak Tahfiz.

Untuk makanan sahur tadi kami telah menghidangkan roti telur dan roti canai, seketul ayam dan teh tarik. Makanan tersebut telah kami pesan dari restoran berdekatan. Ini bertujuan memberi sedikit kelainan untuk anak-anak Tahfiz menikmati makanan sahur. Ada 1 sahur lagi kami akan beri makanan ala-ala barat.

Kami ada 12 hari saja lagi sebelum sekolah kami bercuti. Selepas anak-anak Tahfiz bercuti, mereka akan kembali semula pada 27 september. Kami rancang akan adakan lawatan sambil belajar ke utara tanah air pada minggu pertama mereka kembali. Hanya mereka yang tekun membuat hafazan di waktu bercuti sahaja akan di bawa menyertai lawatan tersebut. ( merka mesti mencapai sekurang-kurangnya 70% dari jadual hafazan yang di kehendaki di buat dalam masa cuti nanti )

Alhamdulillah, laporan kesihatan anak-anak Tahfiz di bulan Ramadhan pada keseluruhannya adalah baik. Begitu juga kesihatan mak teh dan Pak haji. Semoga Allah sentiasa memelihara kami semua. Ameen !

1 comment:

  1. Roti canai dan western food untuk sahur ..sungguh menyelerakan .

    ReplyDelete