Monday 2 March 2009

Kecil Tapak Tangan Nyiru Kutadahkan !

Salam semua!

Alhamdulillah! Rezeki kami dan anak-anak tahfiz datang sekejap tadi. Ada hamba Allah menjenguk kami serta membawa bersamanya 6 kampit beras. Pucuk dicita ulam mendatang.

Baru sekejap sebelum itu, pembantuku telah memberitahu, " Ibu! beras sudah habis. Besok ibu kena ke Kelang beli beras." Masa tu kami di dapur sedang masak makanan untuk anak-anak berbuka puasa.

" Hmmm Ok ! " kataku, " esok Ibu pergi."

Beberapa minit kemudian, " Maak! Maak!" panggil Cik Su, " Ada orang datang, bawa banyak berass! Lekaslah mak mai kat depan."

Akupun padamkan api dapur dan bergegas ke depan. " Assalamualaikum!" kata tetamu yang datang. " Saya bawa beras ini ada orang sedekah. "

"Alhamdulillah! " kataku sambil tersenyum. " Rezeki kami! baru sekejap tadi kami cakap beras dah habis! Syukur, terima kasih, pucuk di cita ulam mendatang. Kecil tapak tangan nyiru kami tadahkan." kataku.

4 comments:

  1. rezeki dari Allah...
    teringat pulak kisah Maryam yang selalu dapat makanan dari Allah..
    Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, rezeki anak-anak tahfiz....

    ReplyDelete
  3. Neeza, selalu jugalah kami mendapat rezeki macam ini. Allah SWT telah melimpahkan rahmatNYA keatas kami dan anak-anak tahfiz kami. Alhamdulillah!

    ReplyDelete
  4. Nurazzah! Mula-mula mak teh mengharapkan rezeki datang dari bangunan menara yang tinggi yang berjiran dengan sekolah mak teh tu.

    Takpe mak teh tahu lambat laun rezeki tu akan sampai juga! Rajin-rajinlah kempen agar kawan-kawan kat situ tak lupa pada kami. Hehehe!

    ReplyDelete